Nu har det nog slagit över…

Ha, ha, ha… Ja, det finns risken att de tror det – mina kamrater på jobbet. Idag på lunchen var jag på klubben för att busa runt lite. Då var ”torsdagsträningsgruppen” där – jättebra. Det fick bli lite bus och lite träning. Asta var lite avvaktande i början men släppte loss ordentligt efter en liten stund. Flera roliga hundar att leka med! Körde sedan fritt följ och platsliggning. Under platsliggningen började de att skjuta på skjutvallen tvärs över sjön vilket en av hundarna reagerade på och gick upp. Asta blev även hon osäker och började spana på de andra hundarna. Hon har aldrig någonsin brytt sig om ljudet från skyttebanan tidigare, så nu måste jag verkligen ta tag i detta.

Sagt och gjort. Asta har fått ett stort härligt märgben (luktar inte så gott på kontoret just nu) och jag sitter och smäller ballonger :O Eller, ja – jag har bara smällt en ännu så länge, medan Asta låg och tuggade ben på mattan.

Reaktionen… Hon slutade tugga, gick bort och kollade vad det var som flög ner på golvet, gick fram och nosade på mig, lade sig under mitt skrivbord och efter fyra-fem minuter återtog hon bentuggandet igen :D

Reaktionen från grannarna. Ingen verkar ha ringt polisen – ännu i alla fall…

3 responses to “Nu har det nog slagit över…”

  1. Helena & Vilja says :

    Har du den där smällare, skott och åska cd:n från jycketryck? Den är faktiskt jättebra och ljudet är realistiskt. Jag spelade den i förebyggande syfte för Vilja när hon var liten och en gång glömde jag bort att det kom skott efter fyrverkerierna och jag hade det så högt att jag själv hoppade högt :-) Dock inte Vilja. Det är ju ett gissel det där med skotträdsla för det är ju viktigt att man ökar i lagom takt så att de vänjer sig och så att det inte blir en överreaktion istället för då är det ju ännu jobbigare att få bort. Lycka till och hör av dig om du vill låna cd:n. Kram Helena

  2. vitherde says :

    Tack Helena! Jo, jag har den skivan hemma – verkligen bra! Jag körde den också en hel del när Asta var liten. Hemma reagerar hon absolut ingenting på denna även när jag har det så högt att man studsar! Får köpa en bärbar CD-spelare eller använda bilens… :)

  3. Marita Jonsson says :

    Hallo! Fann hit fr. Lina & Pejlas blogg. Såg att du smäller ballonger för din hund, det är nog en grej för mig att testa. Har ju en skottberörd landseer och detta känns som en bra övning för henne, den ide´n snor jag direkt=)

Lämna en kommentar