Skotträning från bilen

På lunchen idag var jag ute med bilen i skogen… Jo, Asta var också med! Först tog vi en rask promenad, när vi sedan kom tillbaka till bilen kastade jag iväg en tennisboll som Asta sprang och hämtade. Medan hon var iväg satte jag på stereon och skottcd:n. Först på väldigt låg volym och medan jag ömsom kastade boll eller ordnade med godissök höjde jag volymen. Ett par gången stannade hon till och tittade sig snabbt omkring men fortsatte sedan med det hon höll på med. Satte henne även ett par gånger och gick iväg och gömde bollen. Jag misstänker att hon känner igen skivan, vi har periodvis kört den mycket där hemma. Men vi ska prova igen och öka volymen ännu mer så får vi se vad det ger innan vi går vidare…

6 responses to “Skotträning från bilen”

  1. Martina med Nova says :

    hej! ja vill me ha den CD:n Vart får jag tag i den?

  2. Martina med Nova says :

    yes de funka att skriva till er för första gången här!

  3. vitherde says :

    Hej Martina! Va kul att det äntligen funkade =) CD:n innehåller förutom skott även åska och fyrverkerier, finns att köpa på lite olika ställen. Jag beställde den direkt från Jycke-Tryck: http://www.jycketryck.se/bocker.htm
    Ta det försiktigt med ljudträningen… Träna ofta och på låg volym för att öka successivt om det går bra! Förresten ska vi kanske till Svärtinge helgen den 20-22/2. Passar det kanske vi skulle kunna låta vilddjuren sträcka ut tillsammans…

  4. lotta, Juni o Cola says :

    jättetråkigt att hon blivit rädd för skott..håller med dig nedan..så onödigt att panga så nära stan:( det finns ju många som tycker det är obehagligt. vad roligt att se din braiga film:) ´hit kommer vi såklart att kika in igen:)

  5. Johanna says :

    Låter bra med skottränings cd, men är nog lite inne på din linje där, att de lätt lär sig att känna igen skivan. Men det är nog ändå bra som en liten del i skotträningen, sen gäller ju bara att lyckas generalisera till andra typer av smällar och andra miljöer. Men jag är säker på att du löser Astas skottberördhet såsmåning om!
    Jo det blir kul med små Grimm-valpar, men är ju lite långt bort så kommer ju inte se dem så mycket :( Fast är kanske tur…annars hade jag väl hittat någon favoritvalp som jag bara inte kunde motså :P
    Nu kommer det snart film på min blogg på Liams bakbens-övningar :) Mitt största problem nu är hur jag ska hitta lagom höga stabila saker han kan kliva upp på…bokhögar är inte sådär väldigt stabilt har jag märkt :) Och sen blir det ett annat litet backa-trix med Grimm också. Tänkte jag skulle försöka filma imorgon förmiddag :)

  6. vitherde says :

    Ja, det skulle ju vara så förbaskat roligt att köra bruks!!! Det är kanske tur eller så gör du det ändå ;) Åh, spännande med film; vill se, vill se!!! Det är svårt att hitta bra rekvisita. Drickaback kanske…

Lämna en kommentar