Kurs i vår

Till slut blev jag så sugen att jag knallade ner till brukshundklubben och anmälde mig till Lydnadskurs för klass 2 och 3. Hoppas på att få trevliga kursare, bra instruktör (rolig är hon iaf) och massor av ny inspiration. Får se när den sätter igång men troligtvis blir det här i mitten av mars. Känns bra att de dragit ihop 2:an och 3:an eftersom man gärna vill tänka framåt och småpilla på kommande moment… Det blir nog inte så stor grupp heller – ska bli kul!

Bra eller dåligt… Satt och spanade i tävlingskalendern när jag plötsligt fick ett infall. Eftersom vi kammat hem 0:pris i tvåan får vi tävla i ettan (hade inte tänkt på det tidigare). Så nu kör vi ett par i ettan tills vi är helt klara (blir man någonsin ;D ) med tvåans moment. …men det var värst, inte många tävlingar på gång här omkring. Det får alltså bli efter sidsemestern då!

6 responses to “Kurs i vår”

  1. lotta, Juni o Cola says :

    oooo spännande:) kul med tävlingar ..bara jag slipper själv;)

  2. Timse med flock says :

    Roligt med kurs! va duktig hon är, tyvärr kan jag inte se platsliggningsfilmen men ridhusträningen såg fin ut, hon verkar ha en härlig attityd!

  3. Johanna says :

    Då är min fråga…har du möjligtvis anmält till tävlingen i Växjö 4 april? Tänkte tävla Liam där och lite sällskap hade varit mycket trevligt :) ! Eftersom jag inte har så mycket tävlingar inplanerade under våren så är jag ju inte särskilt uppbokad, så säg bara till om du vill träna någon helg!

    Ser väldigt fint ut med Astas platsliggning, va duktig hon är :) Roligt med kursen på klubben…blir nästan lite kurssugen själv. Men allt jag vill gå är alltid så långt bort tyvärr!

    Ha det så bra!!!

  4. Helena says :

    Alltid kul och inspirerande med kurs!! Såå då blir det till att tävla ettan igen!! Jag är också sugen att tävla ettan nun är flera av mina kompisar skall tävla och vi ännu inte är färdiga med tvåans moment men då blir jag idiotförklarad :-) Minns inte hur många förstapris du har i ettan? Har du LP1 eller tänkte du ta det nu då? När/var skall ni på skidresa? Vi aar ingen skidresa inbokad i år (första gången på 10 år) och det suger i min skid och brädtarm :-) Kram kram

  5. vitherde says :

    Tack Anna – ja, numera äääääälskar hon att träna. Det är tom så att när vi tränat i ridhus och sedan avslutat med en promenad (= hundbus) då vill hon in och fortsätta :D

    Johanna! Nej, tyvärr så är jag inte hemma då. Vi åker hem från Hundfjället just den dagen. Attan, ni hade ju varit ett supertrevligt sällskap!!! Men, vi kan väl boka in en helg för träning nu framöver – skulle vara jätteroligt. Kan köra både spår (om vi inte drunknar ute i markerna) och lydnad, när har du tänkt köra Grimm i appellen?

    Helena! Vi har ett 1:a pris och siktar egentligen inte heller på ett LPI… Men nu när det blev så knasigt med platsen tänkte jag att det kanske kunde vara en om-/nystart. Jag hoppas att hon kommer att tycka ett det är ganska lätt – MEN, man vet aldrig ;)
    Jo, vi kommer att åka upp till Sälen och Hundfjället veckan innan påsk. Har åkt till Lindvallen de senaste åren med min bror och hans familj, tjejerna håller på att lära sig åka så då passar det bra. Ska bli jättehärligt! …bräda *hummm* det var ett tag sedan, kanske ska åka det igen :D

  6. Johanna says :

    Planen är att starta appell spår 29 mars i Hässleholm om jag kommer med :) Så vi får väl se! Nu verkar det inte bli någon Växjö-tävling för min del heller, tydligen ska vi nog till Åre då istället. Men det är ju knappast fel det heller :) Så då blir det nog Liam i Gnosjö istället lite senare i april. Men är kanske lika bra det…har ju som sagt inte varit jätteflitig med hundträningen nu det senaste. Har lite svårt att motivera mig själv just nu, det känns ju lite hopplöst med Liam ibland och han verkar inte vara inne i sin mest samarbetsvilliga period just nu. Han växlar mellan två lägen, antingen är han sur/seg/ovillig eller så är turbo-knappen intryckt…hmm….tänk om han kunde ha ett ”vanligt” tillstånd också :D

    Nu är det snart let’s dance och våfflor…Mmm :) Hoppas ni får en bra helg!!!

Lämna en kommentar