Jaktlabbe?!

Blev lite sugen på att ta mig an en väldigt bra 7 månaders jaktlabbe som tydligen ska omplaceras. Eller så var min svägerska väldigt bra på att berätta om honom ;D Men en hane tillsammans med en tik kan ju ha sina svettiga perioder – dessutom har han visat sig vara skotträdd (därav omplaceringen) och det gynnar kanske inte min lilla höna… Men jädrans, han hade varit en grymt bra träningskompis i typ lydnad och agility – förig med stor arbetsvilja…

5 responses to “Jaktlabbe?!”

  1. Johanna says :

    Lite får man chansa här i livet :) Bara att köra tycker jag. Asta hade säkert tyckt det va kul med en kompis hemma. Är mycket roligare att ha två tycker jag! Det ordnar ju sig med löpperioderna, är ju trots allt bara två gånger om året ;) Skotträdslan går ju kanske att jobba bort ju!

  2. vitherde says :

    Hahaha… Ja hon skulle äääääälska det :) Oj, oj – jag vet inte. (Har varit sugen på en omplaceringshund tidigare, en Aussietik…) Han har verkligt fina anlag den här killen, så det var racka’ns att det blev så tokigt med skotten!

  3. lotta, Juni o Cola says :

    förstår att du är sugen;)kastrera kan man kanske göra?men detta med skotten kanske är tråkigare…

  4. Anna med flock says :

    Förstår att du är sugen, synd att den visat sig skotträdd, fast det sa dom att Ina var när jag fick henne men nu kan vi passera skjutbanan här hemma utan problem så det finns hopp :)

    Jag har ju som sagt hane och tik och visst, höglöpet var tufft men annars har det gått bra bara men är tydlig med vad som gäller och konsekvent så tror jag det fungerar ganska bra. Just de dagar Ina höglöpte lämnade jag faktiskt bort Tim till pappa.

  5. Helena & Vilja says :

    Åhh det låter ju onekligen spännande men jag förstår att du blev tveksam när det gäller skotten. Inte helt lätt att träna EN skotträdd hund och att då träna TVÅ skotträdda kan nog kännas lite väl tufft! Det finns ju så mycket annat som är roligare att träna :-) Men det beror ju på hur han reagerar på skott….de kan ju ha missbedömt och han kanske blir exalterad (vilket jaktlabbar och flattar kan bli ibland) och att de har tolkat det som om han blir rädd. Om det var oerfarna ägare…..annars är det nog tyvärr rätt tolkning:(

    Kram

Lämna en kommentar