Premiär…

Utställning Borås

Redo för ringen i ett svettigt Borås

I helgen har vi varit på utställning i Borås och gjort premiär i championklassen. Jo, jag bestämde ju att det skulle bli en utställningssommar… Och sommar – det var det. Som tur var var vi redan som andra ras i ringen och det var bara 9 hundar i den första så det hann inte bli så där jättevarmt innan det var vår tur. Dagens domare var dansk och mycket noga, väldigt trevlig också för den delen och så gillar jag när domarna talar om varför de dömmer si eller så. Han tyckte att Asta saknade massa, alltså att hon var lite i spensligaste laget. Jag skojade och sa att vi fick väl träna ännu lite hårdare och bygga mer muskler ;) Men – vi fick ett CK, kom tvåa i championklass och bthk. Jätteroligt!

22ck

Sedan åkte vi till Halmstad och frotterade oss med brorsans familj, Puzzel och Grabben. Men ytterligare en förkylning satte stopp för sol och bad. Marie och jag har gått och varit eländiga hela dagen så nu måste jag kurera mig – snart börjar ju semestern!!!

7 responses to “Premiär…”

  1. Johanna says :

    Hej!
    Jobbigt att vara förkyld nu i värmen! Det är denna veckan vi ska bort, åker imorgon och kommer hem på lördag eller söndag. Men nästa vecka är vi hemma hela veckan!
    Va kul att det gick bra på utställningen i Borås!
    Jag tävlae Liam i Ullared i helgen, 250 poäng….Aaaahhh….vadå irriterande :) ?! Totalt missförstånd i fjärrdirigeringen och en jättedålig inkallning vilket resulterade i två 5:or. Men annars gick det riktigt bra, tia på rutan och vittringen. Men det är ju så retligt med bara fem små poäng till förstapriset. Och nu blir det ju ingen mer tävling innan mitten på augusti, är uppbokad alla helger fram tills dess på något konstigt sätt :)
    Ha det så bra!!!

  2. Anna med flock says :

    Kul att det gick bra på utställningen, jag tycker iallafall hon är jättefin i kroppen Asta. Härliga bilder i inlägget nedan, vilken fart hon har ut i skogen :)

  3. Nadine says :

    men hej! Vafan missade jag dig helt då! Vad tråkigt, jag var ju själv där vid utställningsringen, tyvärr visste jag bara om vilken Giza, Bianca, och Exo var. Dom andra vita herdarna hade jag ingen aning om vilka de var. Vad tråkigt! Kul iaf :)
    Kram från oss!

  4. Annicka says :

    Grattis till CK i championklass :=)

    Det var varmt, puh

    Vi ses i Köping

    Annicka

  5. Helena & Tina & Vilja says :

    Grattis till CK i championklassen…inte illa att ställa i championklass :-)

    Inte kul med sommarförkylning….nu när man bara vill bada!! Kram

  6. Karin och wilma says :

    Grattis till framgångarna! Strongt att hålla på i värmen både för hundar och förare. Hur gammal är asta? Är det så att hon inte är färdigväxt/musklad eller behöver hon bara gå på gym :-) Krya på dig, aptråkigt att vara förkyld på sommaren (ja, det är ju aldrig särskilt kul…)

  7. Ola Olofsson says :

    Hur har jag missat den här bloggen i alla år? Nu åker du in i RSS:en! Grattis till priserna. Hälsa husse och matte.

Lämna en kommentar