Ölandshelg

Var i helgen varit på utställning på Öland, Böda. Har inte haft tid att uppdatera mitt hundliv här på ett tag – så om det verkar som om vi bara hänger på utställningar så stämmer det inte riktigt ;) Och snart ska vi vila från utställningslivet. Jag kan säga att det märktes på Asta att vi haft betydligt mer actionträning den senaste tiden. Det där med att springa i lagom takt (för matte alltså) i ringen var ingenting för damen. Jag har brännsår i handen efter det där hemska nylonsnöret – nej, åt fanders med snöret… Inhandlade ett annat koppel även om jag inte planerat att ställa så mycket i framtiden. Klarar bara inte av det en gång till… Till nästa gång behövs mycket bättre förberedelser och det är förstås jag som är ansvarig för det :)

Megastort grattis till Vita Herdens Shana som blev BIG 4:a och Strandkungens Challange som blev valp-BIS 4:a!!! Jätteroligt att domarna plockade fram vita herdehundar.

Donnan som hade stugbyn (Hälluddens) ”lurade” mig till att stanna en extra natt. Och varför inte, det är vackert på Öland under hösten. Lasse och Maria som hade Eski och Elle med sig stannade också så vi fick trevligt sällskap under lördagen. Vi tog en promenad med hundarna längs Neptuni åkrar. På kvällskvisten tränade jag lite lydnad med Asta på en gränsplan bakom stugorna. Sedan for vi ut en sväng till Ölands norra udde… Hade själv skippat att ta med kameran, men det kanske kan dyka upp lite bilder här ändå?!

På söndagen softade jag en stund på morgonen sedan åkte jag till utställningen för att titta och shoppa lite. Kan tipsa om att det finns komposterbara bajspåsar :)

7 responses to “Ölandshelg”

  1. Jill says :

    blir det en tur till skåne nästa helg?

  2. vitherde says :

    Jill: Japp – i helgen styr vi kosan söderut. Men bara för att snabbt åka hem igen. Goda vänner från Helsingborg kommer upp och hälsar på oss. Hahaha, bra timing ;) Vi ses väl?!

  3. Johanna says :

    Haha….du menar att ni faktiskt gör andra saker än åker på utställningar. Det kan jag aldrig tro ;) Roligt att ni hade det trevligt på Öland!
    Nu är min uppsats godkänd och klar, så nu har jag tid att spåra vilken dag som helst egentligen tror jag. Eller kanske inte dag, men eftermiddag/kväll iallafall :)

    Vi ses på lördag!

  4. Karin och Wilma says :

    Hm, verkar som om många varit på öland på hundutställning. Är det någon särskilt fin och stor utställning? Riktigt mysigt verkar ni har haft det i alla fall, måste vara 15 år sedan jag var på Öland! :-O

  5. Helena & Tina & Vilja says :

    Heja Asta klart du skall dra matte runt i ringen!

  6. Jill says :

    Kompost påsar…hmm är dem bra o ta upp skiten med oxå då lr dem är så där jätte tunna?

    japps som heja klack kommer jag infinna mig på sofiero…så lycka till..med din champinjon ;)

    • vitherde says :

      Jill: Jag har faktiskt inte anv någon ännu – köpte ett pack för att jag tyckte att idén var bra. De är iaf inte genomskinliga!!! Jag kan ta med mig några på lördag så att du kan testköra ;)

Lämna en kommentar