Bästa belöningen hittills?!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Idag när vi var ute på en promenad passade jag på att träna lite. Mest via lek men sedan en platsliggning. La Asta ner och klättrade över ett stengärde och gömde mig. Lät henne ligga ett par minuter sedan sprang jag fram och runt henne ett par varv, sedan tillbaka. Belöningen (den tänkta) var en pinne hon hittat tidigare. Stod och pratade för mig själv, ropade lite för att störa henne. Hon låg som en sfinx. När det gått ytterligare ett par minuter tittade jag fram och ropade varsågod. Hon kommer kutande, över stenarna och jag kastar iväg pinnen, hon efter… En hare!!! Det låg alltså en hare och tryckte bredvid mig. Missade den med högst en meter. Ja, vad säger man… Hon får ju så klart inte springa efter vilt. Men den här haren fick nästan skylla sig själv!

5 responses to “Bästa belöningen hittills?!”

  1. Linda och Exo says :

    Haha bra belöning!! Tack så mycket!! det var jättekul att få Exos första Cert! Kul att träffa er också (speciellt Exo tyckte det var kul att träffa Asta igen =) Jag måste fundera lite på träningen i januari pga skola och liknande, men tack för att du frågar!! Vi hörs! Kram

  2. Karin och Wilma says :

    Ha! Det är vad man kallar ”full fest-belöning!”. Nu är nog platsliggningen rejält befäst :-)

  3. Helena & Vilja says :

    Verkligen full fest! Men om jag skulle gå med en kanin innanför jackan på apellplanen tror jag nog att Vilja skulle ha lite svårt att koncentrera sig :-)

  4. Anna med flock says :

    Är det det som kallas ”naturlig belöning” ;)

  5. Petra says :

    Jätte roligt och följa denna blogg.. :)

Lämna en kommentar