Utställning och lydnadsträning

I lördags ställde vi ut på Växjös internationell utställning – skönt med hemmamatch :) Tio vita herdehundar var anmälda och åtta var på plats. Det blev en repris av förra årets final, Strandkungens Cinzia mot Robin i finalen och vi blev BIM – igen… Grattis Charlotte, men nästa år tar vi er ;)

Barvestad’s Rockin Robin – Växjö 2011-11-05
Excellent, 1:a ukl med ck. 1:bhkl, CERT, CACIB, BIM

I dag har vi varit och tränat lydnad med bästa Dorn och Susanne Josefsson, stort tack. Tänk vilken ovärderlig hjälp det är att ha några extra kritiska ögon på sig. Hade aldrig kommit på varför Robin ibland (ganska ofta) sätter sig så långt bak vid min sida – och tänk vilken ”enkel” lösning det fanns på problemet. Även om många kanske skulle tycka att det är detaljer så tycker jag att tex fria följet, som kändes väldigt bra redan tidigare, känns suveränt bra nu och säkrare! Jag vill ju gärna sikta högt eftersom jag känner att det finns sådan potential i Robin. Bara tiden räcker till…

Och tänk förresten att han valde apportbocken framför bollarna i väskan, bollgalningen – ett hallelujamoment ;)

På begäran ska jag försöka filma fria följet, men det får bli nästa helg. Nu är det becksvart innan man ens hunnit börja tänka på hemgång.

4 responses to “Utställning och lydnadsträning”

  1. Annicka says :

    Grattis till er och jag han blir bara snyggare och snyggare så det är klart ni tar dom nästa år :=)

  2. Donne says :

    Ja vilken helg :) Visst såg FF fint ut innan men nu är det makalöst bra – grattis!!! Nu skall vi bara få ut er och tävla också ;)

  3. konglegrend says :

    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

    Vakra Robin!!! <3

  4. Roger says :

    Präktig jycke du har! Lycka till du med!

Lämna en kommentar