På promenad med två belgare

Läste just vad jag skrivit i söndags. Vad gnällig jag var ;) Faktum är att jag var rätt nöjd direkt efter och det var inte förrän senade när jag började summera dagen som jag blev så besviken. Vi hade verkligen inte marginalerna på vår sida.

Peppad av söndagen tänkte jag mig igår ett träningspass som enbart skulle bestå i platsliggning. Hämtade Asta på hunddagiset och åkte en runda i Ljungby för att hitta ett ställe vi kunde vara på. Bestämde mig för att köra träningen i en park som är hyffsat upplyst och samtidigt få tillfälle att träna i en ny miljö. Men när det sedan började regna kraftigt och Asta var gnällig i bilen var jag inte längre så sugen på att träna (visade sig att hon var nödig…) Gick istället mot ishallen för att kolla om hon skulle reagera på att det smäller kraftigt därifrån och i så fall träna på det. Precis utanför mötte vi två groenendael, Bobby och Ziggy. Bobby har vi träffat tidigare och honom gillar vi skarpt. Så efter det att jag hälsat på hundarna hade Asta inte tid att bry sig om att det smällde som bara den inne i hallen. Det är något visst med grönisar – det räcker att hon ser siluetten av en för att hon ska bli väldigt intresserad. Förmodligen är det tiden med Boss hon minns!

Så istället för träning blev det en trevlig promenad med Bobby, Ziggy och matte! Som ett par halvdränkta katter satte vi oss sedan i bilen och körde hem.

Lämna en kommentar