Pangar och laddar inför söndag

Snö och kallt är det. Nästan så att man tycker att det kan räcka med vinter nu, även om det är jättefint och härligt (för det mesta). Har provat träna utomhus och pulsade runt för fullt i snön. Det gick inge’ vidare. Jag hade svårt att hålla balansen och gick som om jag hade tittat alltför djupt i flaskan ;) Asta var övertänd och bidrog till mitt snubblande eftersom hon tenderade till att ploga. På vägen gick det bättre – där var ju redan plogat ;) Stackars Asta, hon kommer att få tidernas chock i helgen när vi ska träna för Mona Kjernholm hela söndagen!

Igår var jag tvungen att bada henne efter att hon hade rullat sig i vildsvinsskit – det är mycket vildsvin här nu. Trodde först inte att det skulle behövas eftersom det var fruset – men det stank :/ Känns inte så bra att schamponera nu, får svepa in henne väl om hon behöver ligga i bilen på söndag.

Har varit ute och pangat idag också.

Attack!!! Lite av luften gick ur ballongen i kylan.

Men den gick samma öde till mötes som alla de andra…

Sist men inte minst måste jag lyfta vår granne till skyarna, tror kanske att det är sonen i huset… Han har kört runt på åkern här intill – rena autostradan :D


4 responses to “Pangar och laddar inför söndag”

  1. Karin och Wilma says :

    Visst är hon söt, min lilla valp :-)

    Vi ska ha ridhusträning i morgon, håller med annars. Det är svårt att träna utan att se ut som om man tagit några innanför västen. Du får fjäska för grannens son så kanske han plogar upp en appellplan på åkern åt dig!

    Trevlig helg!

  2. Karin och Wilma says :

    Det vore ju fantastiskt, då kan vi komma till dig på träningsläger ;-)

  3. Helena says :

    Du har en award att hämta hos mig :-)

    Kul med träningsläger i Ljungby……….vi kommer!

  4. Camilla says :

    Tack för den trevliga träningsdagen med Mona Kjernholm som du ordnade för vit herdehundklubb. Det var mycket givande! Nu finns det bilder mm från dagen på min hemsida. (Bilderna är dock inte av någon bra kvalitet.)
    Kramar/ Camilla med flock

Lämna en kommentar