Livstecken

Jo, vi lever och mår bra. Höll i och för sig på att bli mosade av en skördare i dag på morgonen!!! Det är andra gången jag råkar ut för detta så nu ska jag ringa polisen (eller någon) för att kolla om det inte finns trafikregler även för dem.

Så OM du skulle möta en skördare som körs med aggregatet uppe, lita inte på att föraren ser dig för det gör han troligen inte… Lägg dig på tutan så snabbt du bara kan!!!

Om du funderar på vad en skördare är så är det en skogsmaskin som används för att fälla, kvista och kapa träd till stockar. Eftersom de tar sig fram över stock och sten så är det förmodligen ingen match för dem att även ta sig över en Passat.

3 responses to “Livstecken”

  1. kajakrille says :

    Oj, det lät verkligen farligt. Tur att dte gick bra!

  2. Lisa says :

    oj oj läskigt det där med skördaren! Tur att jag bara åker buss ;)

    SV: haha jaa du de hade väl varit kul om jag gjort det, kanske man skriver någon gång hehe :)

    Ja jag håller på att spara ihop till en sådan, dom e ganska dyra för någon som inte har ett jobb och måste betala allt själv (för hunden) med endast 900 kr i månaden. :/ Men de löser sig nog!

    Tack jag hoppas på detsamma om dig och Asta ;)

  3. Karin och Wilma says :

    Vad bra att du förklarade vad en skördare är, kände mig lite vilse i pannkakan ett tag. Som tur är så har vi inte så många såna här, men det lät läskigt. Här har vi fullt sjå att hålla oss mitt på vägen. Eftersom de inte plogar ordentligt så får man vara glad så länge man inte får möte.

    Så du har också en Passat, har du problem med dörrarna/låsen?

Lämna en kommentar