Ett skott = inget skott

Passar på med ett snabbt lunchinlägg… Jobbar hemma idag vilket inte bara jag tycker är skönt. Katterna kastade sig ut i morse och Asta har legat och sovit större delen av förmiddagen. Snart vankas lunchpromenad till skogs.

Jo, det var det där med skott… I förrgår satt Axel och jag och pratade ute på resterna av vår altan (den gamla rasade ihop). Nu när just bockjakten har börjat så blir man inte direkt förvånad om det smäller till i buskarna. Så plötsligt small det till – inte jättenära men det hördes väldigt väl. Sneglade på Asta som uppfattat skottet eftersom hon lyfte på huvudet och lystrade. Så, hände inget mer – inget mer skott, inga reaktioner… Efter en stund reste vi oss och gick in. Asta svassade med med glad svans.

Så Lotta… Hade det bara varit ett skott ute hos dig så är jag nu övertygad om att hon hade fortsatt busa med Moltas :D

Hittade några gamla bilder på Asta och Boss. Asta är nog 13-14 veckor skulle jag tro, och Boss – då måste han ha varit typ 12-13 år…

Asta och Boss i skogen

Hummm, hur ska man komma åt den där pinnen… Lek – kanske?!

Asta och Boss i skogen

Nähä… Då ligger jag här och kollar en stund.

2 responses to “Ett skott = inget skott”

  1. Karin och Wilma says :

    Hon ser ut som en liten leksakshund på bilderna, jättesöt. Jag har kommit på att jag nog bara ska sitta med Wilma helt lugn och klappa henne när det pangar. Inte försöka aktivera henne för det blir nog för mycket för henne att både klara av en uppgift och hålla koll på pangandet. Sen som du säger så kanske man får nöja sig med ett pang. Men det kan ju vara svårt när man söker upp pangområden :-/

    Det är i alla fall skönt när man märker att de kan avreagera snabbt eller som Asta notera skottet men sen inte reagera mer när det inte händer något.

  2. Johanna says :

    Hej!
    Va bra att hon inte reagerade när det bara kom ett skott. Då går det säkert att träna upp så hon blir säkrare även när det kommer fler sen :)
    Hur har det gått med träningen nu? Blir det något Gnosjö imorgon? Jag är fortfarande ensam i klass 3 :) Men har trots det inga jätteförhoppningar. Liam känns lite trött på nått sätt och inte på topp liksom, men har ingen aning om varför.
    Men det ska iallafall bli kul att få komma ut och tävla igen :) Va ju så länge sedan sist nu!
    Ha det så bra, så hoppas jag att vi ses imorgon!

Lämna en kommentar