Fyra skott = mååånga skott

Ja, igår hamnade vi i hetluften igen – vårt vanliga flyt… Skulle gå en kort promenad i skogen men eftersom det var så varmt tog jag bilen och körde en liten bit. Ut i skogen, hej och hå. Pang, pang! Det tog inte fem minuter :/ Och två skott… Det ökar på steglängden betydligt och ger låg svansföring. Jag låtsades som ingenting och fortsatte gå, då rätt var det var flyger det upp en stor tjäder mitt framför tårna på mig. Jösses, jag blev skiträdd (hatar när de gör så där…) men Asta tyckte nog att det var lite spännande. Gick en sväng till och så: pang, pang! Alla grannarna verkade vara på fötterna…

Ja, inte var det optimalt men jag tyckte att hon klarade det hyffsat. När hon är lös i skogen funkar det bättre än om hon varit kopplad. Jag kan styra henne; få henna att stanna och kalla in henne. Väl hemma vankades det italiensk korv i stora bitar och mat. I bästa fall kopplar hon kanske ihop det…

1 responses to “Fyra skott = mååånga skott”

  1. Johanna says :

    Svårt när skotten dyker upp sådär oplanerat. Då är det ju tyvärr inte så mycket annat man kan göra än att just bara ignorera det.

    Ja visst kör vi förbi Ljungby imorgon :) Vi har inget annat planerat än tävlingen, bortsett från en tur in till Ljungby och leta efter någonstans att köpa hundmat. Än har jag inte hittat något ställe i Markaryd…men det borde väl finnas…Eller?!

Lämna en kommentar